
Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας 2024
8o Φεστιβάλ – 13 -21 Ιουλίου 2024
Χαιρετισμός Αντιδημάρχου κ. Αλειφέρη
Μετά την επιτυχή έκβαση της προσπάθειας των τελευταίων επτά ετών για δημιουργία ενός πανελλήνιου φεστιβάλ ερασιτεχνικού θεάτρου στον τόπο μας, ο Δήμος Μονεμβασίας και το Δημοτικό Θεατρικό Εργαστήρι Νέων προκηρύσσουν το “8ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου”. Θα διεξαχθεί κατά το διάστημα 13 έως 21 Ιουλίου 2024 στους Μολάους, έδρα του Δήμου Μονεμβασίας, και οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο υπαίθριο αμφιθέατρο της πόλης.
Η διοργάνωση έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα και απευθύνεται σε ερασιτεχνικά θεατρικά σχήματα από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον απόδημο Ελληνισμό. Προκριματική επιτροπή θα επιλέξει τις θεατρικές ομάδες οι οποίες θα διαγωνιστούν στην τελική φάση, ενώ Κριτική επιτροπή αποτελούμενη από ανθρώπους του Θεάτρου και των γραμμάτων θα απονείμει τιμητικά βραβεία πρώτης, δεύτερης και τρίτης καλύτερης παράστασης, σκηνοθεσίας, Α΄ και Β΄ ανδρικού και Α΄ και Β΄ γυναικείου ρόλου, σκηνικών, κοστουμιών και μουσικής (πρωτότυπης σύνθεσης ή επιμέλειας). Βραβείο θα δώσει και το κοινό που θα παρακολουθήσει όλες τις παραστάσεις του φεστιβάλ.
Κατάθεση συμμετοχών μέχρι και την Τρίτη 30 Απριλίου 2024. Δείτε αναλυτικά την προκήρυξη με τους όρους συμμετοχής, καθώς και το έντυπο της σχετικής αίτησης.
Η Αντιδήμαρχος
Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού
Παναγιώτα Αλειφέρη
Αρχεία
Updates
Για τις επόμενες ημέρες προσοχή, υπάρχει μικρή διαφορά από το οκτάπτυχο πρόγραμμα που κυκλοφορεί σε έντυπη μορφή:
“Η Μητέρα του Σκύλου” του Παύλου Μάτεσι δεν παίζεται την Παρασκευή 19 Ιουλίου αλλά την Τετάρτη 17 του μηνός, ενώ “Το Σημάδι” της Άννας Μικροπούλου (από το Θεατρικό Εργαστήρι Γιαννιτσών) δεν θα παιχτεί καθόλου, λόγω κωλύματος της τελευταίας στιγμής. Στη θέση του θα παιχτεί το “Black Birthday” του Κώστα Σταύρου, από την Καλλιτεχνική Σκηνή Ηπείρου “Σύνθεση”.
Κατά τα άλλα ισχύει ακριβώς το έντυπο πρόγραμμά μας.
Πρόγραμμα
Σάββατο 13 Ιουλίου – Τελετή έναρξης
Από το θεατρικό Εργαστήρι Νέων Δ. Μονεμβασίας
Σάββατο 13 Ιουλίου – “Δωδέκατη Νύχτα” του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
(θεατρ. Ομάδα Εξωραϊστ. Εκπολ. Συλλόγου Οικιστών «Η Άνοιξη» – Αττική)
Η Βιόλα, που ύστερα από ένα ναυάγιο αγνοεί την τύχη του δίδυμου αδελφού της, μεταμφιέζεται σε αγόρι προκειμένου να επιβιώσει. Μπαίνει στην υπηρεσία του Dούκα Ορσίνο, ο οποίος είναι ερωτευμένος με τη θλιμμένη Ολίβια, η οποία ερωτεύεται το “αγόρι” Βιόλα που στο μεταξύ έχει ερωτευτεί τον Δούκα Ορσίνο!
Μια από τις δημοφιλέστερες κωμωδίες τού Σαίξπηρ που πίσω από το παιχνίδι της μεταμφίεσης και της αλλαγής ρόλων πραγματεύεται το θέμα του έρωτα και των κοινωνικών συμβάσεων με φαντασία και αξιοθαύμαστη για την εποχή του τόλμη.

Κυριακή 14 Ιουλίου –“Το Μαύρο Κουτί”του Γιώργου Ηλιόπουλου
(θεατρ. Ομάδα Αμαλιάδας «ερασιΤΕΧΝΕΣ» – Ηλεία)
Τι μπορεί να συμβεί όταν ένα golden boy εγκαταλείπει τη Νέα Υόρκη για να κρυφτεί στο καταφύγιο του απομονωμένου χωριού του, κοντά στον ετοιμοθάνατο πατέρα του; Πώς να χωρέσουν σε μια ψυχή η δύναμη κι ο φόβος, ο έρωτας κι ο ανταγωνισμός, η ζήλια, ο θυμός, οι εφιάλτες και τα όνειρα;
Ένα κοινωνικό και υπαρξιακό δράμα πάνω στο φόντο της μετανεωτερικής εποχής, μια ανίχνευση των δυνατοτήτων αντίστασης απέναντι στην απάθεια που επιτάσσει η θέληση για δύναμη και το δόγμα “Η ζωή είνοι σκληρή αλλά εγώ είμαι σκληρότερος”.

Κυριακή 14 Ιουλίου – “Η Ατζέντα” της Ιζαμπέλ Αγκιλέρ
(θεατρ. Ομάδα Συλλόγου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης “Τριλογία” – Αττική)
Ένας μοναχικός άντρας κάθεται καθημερινά στο ίδιο τραπέζι ενός μπαρ σημειώνοντας στην ατζέντα του αιτήματα ανθρώπων που ζητούν την πραγματοποίηση κάποιας μεγάλης επιθυμίας τους: ένας τυφλός να βρει το φως του, ένας πατέρας να σώσει τον γιο του από ανίατη ασθένεια, μια γυναίκα να ξανακερδίσει τον άντρα της… “Μπορεί να γίνει”, απαντά ο μυστηριώδης ξένος, αλλά όχι χωρίς αντίτιμο.
Μια μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς, των εσωτερικών διλημμάτων, των ηθικών φραγμών και των ακραίων επιλογών, θεατρική διασκευή της ταινίας του ΠάολοΤζενοβέζε “Η Συνάντηση”.

Δευτέρα 15 Ιουλίου –“Χάρολντ και Μωντ” του Κόλιν Χίγκινς
(θεατρ. Εργαστήρι Σπερχειάδας Μακρακώμης – Φθιώτιδα)
Όταν ο Χάρολντ, νεαρός γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας που δυσκολεύεται να βρει τα “πατήματά” του στη ζωή, συναντά την ηλικιωμένη μα γεμάτη ζωντάνια Μοντ, μια πολύ ιδιαίτερη σχέση αναπτύσσεται μεταξύ τους.
Η μοναξιά, που δεν έχει ηλικία, ο έρωτας, που δεν έχει στεγανά, η βάσιμη απελπισία και η ζωογόνα τρέλα συναντιούνται σε αυτή τη ρομαντική κωμωδία που μιλάει για τη δύναμη της αγάπης και της ελπίδας με τρόπο ανατρεπτικό.

Δευτέρα 15 Ιουλίου – “Γράμμα στον Ορέστη” του Ιάκωβου Καμπανέλλη
(θεατρ. Εργαστήρι Μουσικοφιλολογ. Συλλόγου «Ο Σκουφάς» – Άρτα)
Η Κλυταιμνήστρα, βασίλισσα των Μυκηνών και μάνα της Ιφιγένειας, του Ορέστη, της Ηλέκτρας και της Χρυσόθεμης, παρουσιάζεται στην αρχαία τραγωδία ως αδίστακτη μοιχαλίδα και συζυγοκτόνος και ως μητέρα εγωκεντρική και ανελέητη. Στο μονόπρακτο αυτό ο Ιάκωβος Καμπανέλλης αναλαμβάνει τον ρόλο του υπερασπιστή της γυναίκας που, αφού πρώτα ανέχτηκε πολλά, “αναγκάστηκε να σκοτώσει”.
Μια διαφορετική προσέγγιση στον μύθο των Ατρειδών, ένα ξέσπασμα της γυναικείας φύσης που ζητεί δικαίωση μετά από χρόνια καταπίεσης, περιφρόνησης και παραβίασης των επιθυμιών και των συναισθημάτων της.

Τρίτη 16 Ιουλίου – “Ο Βαφτιστικός” του Θεόφραστου Σακελλαρίδη
(Μεσοηνιακό Ερασιτεχνικό θέατρο – Καλαμάτα)
Εποχή A’ Παγκοσμίου πολέμου και ο επιστρατευμένος αρχιτέκτονας Πέτρος Χαρμίδης εκμεταλλεύεται την αγραμματοσύνη του μάγειρα του λόχου του προκειμένου να του αποπλανήσει τη νονά του, Βιβίκα.
Αθώα ξελογιάσματα, διαβολικές συμπτώσεις και παρεξηγήσεις συνυπάρχουν με τους χορούς, τα τραγούδια και τις μελωδίες αυτής της ελληνικής οπερέτας που υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ελληνικού ελαφρού μουσικού θεάτρου.
Πρωτοπαρουσιάοτηκετο 1918 και, λόγω της επικαιρότητάς της και του “Τραγουδιού του Μετώπου”, προκαλούσε κάθε βράδυ φρενίτιδα ενθουσιασμού, “θεωρούμενη ως έργον πατριωτικόν και ως αναπτερώνον το αίσθημα της πατρίδος”.

Τρίτη 16 Ιουλίου – “Όσκαρ, γράμμα στο θεό” του Ερίκ Εμανουέλ Σμιτ
(θεατρ. Ομάδα Συλλόγου Φίλων Μουσικής Σητείας – Κρήτη)
Λόγω ανίατης ασθένειας, ο μικρός Όσκαρ περνάει τις μέρες του σ’ ένα νοσοκομείο ουσιαστικά μόνος.
Η γνωριμία του με την κυρία Ρόουζ, μια εθελόντρια που η αποστολή της είναι να συντροφεύει άρρωστα παιδάκια, θα αλλάξει άρδην τη ζωή και την ψυχολογία του ανήλικου ήρωα: ο μικρός θα κάνει φίλους, θα ερωτευτεί, θα συμφιλιωθεί με τους γονείς του, θα αντιμετωπίσει γενναία τις δυσκολίες της νόσου του και θα ζήσει μια “μεγάλη”, συμπυκνωμένη ζωή, με όλες τις χαρές και τις λύπες της αγάπης, της πίστης και της αλήθειας.

Τετάρτη 17 Ιουλίου – “Φτυστός ο μακαρίτης” της Πένυς Φυλακτάκη
(θεατρική Ομάδα «Υπόθεσις 19» – Άρτα)
0 Μιχάλης Μπεζενόγλου είναι βουτηγμένος στα χρέη μέχρι τον λαιμό, αλλά δεν φταίει αυτός. Χρωστάει λόγω… κληρονομικότητας. Η κατάρα να μην πληρώνεις και να ντρέπεσαι, να κρύβεσαι και ν’απελπίζεσαι και να λες ψέματα στοιχειώνει το όνομα Μπεζενόγλου από πάππου προς πάππον!
Πικρό το χιούμορ του έργου, που αποτελεί σάτιρα της ελληνικής κοινωνίας απ’ τις αρχές του περασμένου αιώνα μέχρι και σήμερα, με στοιχεία φαρσοκωμωδίας και με όλα τα γνωστά κουσούρια αλλά και τις δυνάμεις επιβίωσης: απόπειρες αυτοκτονίας και πάθη ερωτικά, γέννες, κηδείες, αυτοσαρκασμός, διαφθορά και ψέματα, ανάκαμψη και πτώχευση, συγκίνηση και γέλιο.

Τετάρτη 17 Ιουλίου – “Η Μητέρα του Σκύλου” του Παύλου Μάτεσι
(Καλλιτεχνική Σκηνή Ηπείρου «Σύνθεση» – Ιωάννινα)
Η Ραραού, αρτίστα του θεάτρου που γεννήθηκε σε μια επαρχιακή πόλη της χώρας μας λίγο πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και την Κατοχή, μιλάει για τα παιδικά της χρόνια, για τη μητέρα της που είχε διαπομπευτεί ως ερωμένη Ιταλού αξιωματικού, για την προσφυγιά στην πρωτεύουοα, την επαιτεία, τις ταπεινώσεις, κι όλα αυτά ευθυμολογώντας. Τυπικό δείγμα ενός πολύπαθου Έλληνα; θεατρική μεταφορά ενός κορυφαίου έργου της σύγχρονης λογοτεχνίας που, όσοι δεν έτυχε να το διαβάσουν, μετά από τούτη την παράσταση είναι βέβαιον πως θα το κάνουν.

Πέμπτη 18 Ιουλίου – “Do it like Bogart” του Γούντι Άλεν
(θεατρική Ομάδα Ψυχικού – Αττική)
Όταν η γυναίκα του δηλώνει πως θέλει διαζύγιο, ο Άλαν Φέλιξ, κριτικός κινηματογράφου στη Νέα Υόρκη του 1969, χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του. Νευρωτικός, ανασφαλής, αδέξιος και προπάντων απορροφημένος από τις αγαπημένες του ταινίες, καταφεύγει στον… Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, από την κλασική “Καζαμπλάνκα”, για να του δώσει τα φώτα του πάνω στο θέμα “γυναίκες”, ενώ οι κολλητοί του Ντικ και Λίντα θα προσπαθήσουν να τον βγάλουν ξανά στη ζωή οργανώνοντάς του απανωτά ραντεβού με υποψήφιες νύφες.
Η παράσταση βασίζεται στο θεατρικό έργο του Γούντι Άλεν “Play it again, Sam”.

Παρασκευή 19 Ιουλίου – “Black Birthday” του Κώστα Σταύρου
(από την Καλλιτεχνική Σκηνή Ηπείρου “Σύνθεση”)
Ο κατά φαντασίαν ασθενής Κώστας ή -για τους φίλους του- ο «Black Birthday» μεγάλωσε με τον φόβο ότι θα πεθάνει την ημέρα των γενεθλίων του, εξαιτίας του θανάτου ενός θείου του που συνέβη την ίδια ημέρα όταν ο ίδιος ήταν παιδί.
Την παραμονή των πεντηκοστών του γενεθλίων όντας μόνος στο σπίτι και περιμένοντας τον Χάρο να τον πάρει, δέχεται την επίσκεψη του κουμπάρου του, Στάθη, ο οποίος αντιμετωπίζει τη φοβική εμμονή του Κώστα με ειρωνεία και «δολοφονικό» χιούμορ.

Παρασκευή 19 Ιουλίου – “Δυόμισι φόνοι & ένα μπουλντόγκ” των Mιχ. Ρέππα & Θαν. Παπαθανασίου
(Ομάδα Τέχνης «βορείως» – Ιωάννινα)
Η ήρεμη ζωή δύο φιλικών ζευγαριών αναστατώνεται όταν, από μία φαρσική σύμπτωση, οι δύο άντρες πείθονται πως είναι υπεύθυνοι για ένα φόνο που ποτέ δεν διέπραξαν. Μέσα στον καταιγισμό των “εγκληματικών” συμπτώσεων που θα ακολουθήσουν, θα δοκιμαστούν ακόμα κι οι πιο θεμελιακές αρχές του πολιτισμού μας, όπως είναι, για παράδειγμα, το “Ου φονεύσεις”.
Μια διασκευή της κλασικής “κωμωδίας παρεξηγήσεων” του Ευγένιου Λαμπίς “Η υπόθεση της οδού Λουρσίν”.

Σάββατο 20 Ιουλίου – Μικρό αφιέρωμα σ’ έναν Μεγάλο του ελληνικού θεάτρου
Μικρό αφιέρωμα σ’ έναν Μεγάλο του ελληνικού θεάτρου, μέλος της κριτικής μας επιτροπής.
Από το θεατρικό Εργαστήρι Νέων Δ. Μονεμβασίας
Σάββατο 20 Ιουλίου – “Κλέφτης” του Γιάννη Σεντελέ
(Ομάδα Τέχνης «βορείως» – Ιωάννινα)
Η ζωή του Πρωτοκλέφτη Κατσαντώνη, ήρωα της προεπαναστατικής περιόδου που έδρασε στα βουνά των Αγράφων και των γύρω περιοχών και μαρτύρησε στα Ιωάννινα κατ’ εντολήν του Αλή Πασά, σκιαγραφείται εδώ με έναν σύγχρονο τρόπο, μέσα πάντα από τα ιστορικά ντοκουμέντα της εποχής, τους θρύλους και τη δημοτική μας ποίηση -που τον ύμνησε όσο λίγους.
Το έργο απέσπασε το Β’ Βραβείο στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοεμφανίζόμενου θεατρικού συγγραφέα που διοργάνωσε το Φεστιβάλ μας.

Κυριακή 21 Ιουλίου – “O Φεγγαροσκεπαστής” Βασισμένο σε παραμύθι του Ερίκ Πυμπαρέ
(Καλλιτεχνικό Σωματείο «Τέχνη Χρώ»,Νεάπολη Λακωνίας – εκτός συναγωνισμού)
0 γερο-φεγγαροσκεπαστής, που ασκεί το επάγγελμά του εδώ και 300 χρόνια, κουράστηκε και θέλει να βγει στη σύνταξη. 0 υποψήφιος διάδοχος όμως, αν και έχει ολοκληρώσει τη σχετική εκπαίδευση με επιτυχία, αδυνατεί να βρει τρόπο να φτάσει στο φεγγάρι.
Μήπως με λίγη μαγική σκόνη, μια καπάτσα ζαχαροπλάστισσα, έναν παθιασμένο μετεωρολόγο, μια δεινή χορεύτρια και την Ακριβή, δοθεί τελικά η λύση;
Ένα παραμύθι για τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης, σε μια διασκευή που δίνει έμφαση στο φαντασιακό και τη μαγεία της νύχτας.

Κυριακή 21 Ιουλίου – Απονομή Βραβείων, Λήξη του Φεστιβάλ
Πλην της καθιερωμένης απονομής στις παραστάσεις που θα ξεχωρίσουν και στους συντελεστές τους, θα απονεμηθούν, για τρίτη φέτος χρονιά, και τα βραβεία στους συγγραφείς που θα διακριθούν στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοεμφανίζόμενου θεατρικού Συγγραφέα που διοργανώνεται στο πλαίσιο του φεστιβάλ.